آشنایی با برند سواچ

Swatch یکی از محبوب ترین مارک های ساعت در جهان، می باشد که در Bienne سوئیس مستقر می باشد. کشوری که در جهان به دلیل ساعت هایش شناخته می شود. این طرح های رنگارنگ، خیره کننده و جذاب و منحصر به فرد به شرکت سواچ کمک کرده است تا جایی در دنیای مد ساعت مچی پیدا کند.شروع کار این برند در سال 1983 بود و ساعت جدیدی که آنها اختراع کردند سواچ  Swatch  نام داشت. (نامی مرکب از کلمات دیده بان دوم) همین مهندسان نیز باریک ترین ساعت مچی جهان را در آن زمان اختراع کردند (Concord Delirium).به دلیل تولید و ظهور ساعت مچی های کوارتز(باطری) در دهه 1970 که از ژاپن نشات گرفته بود مانند Citizen و Seiko، در آن زمان سوئیس غرق در یک بحران ساعت سازی شد.

عامل اصلی احیا مجدد سوئیس در بازار ساعت های مچی جهانی SWATCH است.

نیکولاس جی. هایک، تاجر لبنانی – سوئیسی وارد صحنه می شود. گروهی از بانکداران سوئیسی از او خواسته بودند که بر انحلال دو شرکت ساعت ساز ASUAG و SSIH نظارت کند، که منجر به ادغام  Société de Microélectronique et d’Horlogerie شد.

این ادغام که هایک پیشگام آن بود همزمان با اختراع ساعت Swatch بود که دکتر Thomke اختراع کرد. سپس دکتر تامکه به عنوان اولین رئیس مجمع جدید تاسیس منصوب شد.

در سال 1985، هایک و گروه سرمایه گذاران دیگر او عمده سهام سواچ را در اختیار گرفتند و SMH بعدها به عنوان گروه Swatch نامگذاری شد.

به دلیل راهنمایی قاطعانه هایک و استراتژی های درخشان و نوآورانه بازاریابی او و نیز خود ساعت مچی ها، شرکت Swatch به سوئیس کمک کرد تا عملکرد ضعیف خود را در چند سال گذشته تقویت کند.

ساعت مچی های Swatch با اجزای مکانیکی کوچک و نیز قطعات مصنوعی بیرونی مانند کیف های پلاستیکی و بندهای ساعت که در طیف وسیعی از رنگها، طرح ها و کارهای هنری عرضه شده اند، استفاده شده است. حتی برخی از هنرمندان مشهور جهان نیز به طراحی ساعتهای Swatch کمک کردند.

ساخت متریال های زیاد باعث شد تا ساعت مچی های Swatch تولید کمتری داشته باشند، بنابراین به سودآوری بالاتری تبدیل شدند.

به دلیل این عوامل، سواچ در نتیجه در بازار جهانی صنعت ساعت مچی در دنیا مشهور و محبوب شد و سوئیسی ها موفق شدند که این صنعت را از ژاپنی ها گرفته و دوباره آن را تصرف کردند.

اراده، راهنمایی و مدیریت خلاقانه هایک و نیز تخصص در مهندسی فروش منحصر به فرد این شرکت، Swatch را به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان ساعت مچی در دنیا  تبدیل کرد.

موفقیت این شرکت نیز موقعیت سوئیس را به عنوان پیشکسوت بزرگ جهانی در صنعت ساعت های مچی به حالت پیشرفته تر نسبت به قبل برگرداند. سواچ علاوه بر ساعت های مچی معروف پلاستیکی خود، تولید کورنوگراف و ساعت از جنس استیل ضدزنگ را نیز آغاز کرده بود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 13 =